Etkinliklerimiz

...Bolu 9 Göller...
Doğa ve Fotoğraf severler için özel etkinlik ;)

Tarihte 2. ve belkide son defa...
Bolu 9 Göller:

Bir daha istemeyin yapmayız ona göre ;)

"Ben daha yedisini görmedim sen dokuzdan bahsediyorsun" diyenler olacak... " Böyle bişey bu teknik olarak imkansız" diyenler de olacak... " Abi olayı aşmışsınız bunun sonu nereye varacak? " diyen mutlaka çıkar...

Tüm bu soruların cevabını Bolu 9 göller özel etabında veriyoruz. ;)

Bolu Dokuz Göller…
Gün doğumu gölcük gölü: Gündüz kuşağı Yedi göller: Günbatımı Abant gölü: + Ücretsiz Fotoğraf Eğitimi:

Doğa ve Macera

Bolu göllerinde sabahın en güzel ışıkları gölcük gölü üzerine düşer. Aladağların ardından doğan güneş zümrüt yeşili ormanların arasından… kızıl ışık huzmelerini sunar objektiflere. Saat daha sabahın beşidir. Göl üzerinde inceden bir sis tabakası…yaz aylarının sarı çiğdemleri üzerinde çiğ taneleri vardır. Köknar ormanlarından orman güllerinin…göl evi kafeden taze çay kokusu yayılır ortalığa. Gölün batısında bulunan fotoğraf çekim alanımızda karşılayarak, sabahın ilk ışıklarını… objektiflerimize ve hafızalarımıza kazıyacağız bu görünesi güzelliği. Göl evinde yapacağımız sıkı bir kahvaltı sonrasında ver elini yedi göller.

Yaklaşık 1 saatlik bir yolculukla sabahın sekizinde 7 göllerdeyiz. Baharda yenilenmiş göller ışıl ışıl bir yaz sabahına merhaba diyor. Doğa ana güneşten gelen enerjisini ve ışığını, tüm gücüyle ziyaretçilerine sunuyor... yaz sıcağında bile hafiften esen rüzgarlar ve çam ağaçlarının sarhoş eden kokuları bizler fotoğraf çekerkeni kendimizden geçiriyor. Yapraklar daha bir yeşil, ağaçlar daha bir heybetli duruyor....i. Zaman sorunu, grup uyumu veya “hep beraber gezelim abi” olayı yok. Herkes kendi hikayesinin ve kendi karesinin peşine düşecek.12:30 da büyük göl kenarında yapacağımız barbeküye kadar istediğiniz kadar gezin ve fotoğrafınızı çekin. 12:30 - 13:30 arası yemek için göl kenarında olun bize yeter. Yemeğin ardından 17:00 kadar yine kafanıza göre gezerek fotoğraflarınızı çekmeye devam edebilirsiniz. 17:00 da hareket ederek 9. gölde gün batımını yakalamaya gideceğiz. Bir saatlik bir yolculuk sonrasında Abant gölüne ulaşarak gölün doğu kıyısına kuracağız tripotlarımızı.18:45 gibi günbatımı başlayacak… sazlıkların arasından batan güneşin son ışıkları süzülecek objektiflerimize. Belki birkaç su kuşu havalanacak veya inceden bir rüzgar vuracak, sazlıklar salınacak...

Abant göl evinden gelen sıcacık çaylarımız içimizi ısıtırken… doğa ve insan sevgisi saracak yüreğimizi…

Daha da bir seveceğiz yaşamı…

20:00'ye kadar sürecek fotoğraf çekimlerimizin ardından dönüşe geçiyoruz. Yolda ilk ve son molamızı[ 20 dk ] hendek tem tesislerinde vererek erken saatlerde İstanbul da oluyoruz.

Hmmm iyi çocuklar olursak… belki, şirinleri bile görebiliriz... ;)

Esinlenin ama Araklamayın! ;)

...Bir Gelibolu Hikayesi...
"" Gelibolu'yu bir değil! Beş bin Babür anlatsa... Yine de, yeterli gelmez benim Muradım. Mutlaka! ama mutlaka... Birçok konuyu yetersiz anlatırız. Oysa öyle bir hikâyedir ki Gelibolu… İçerisine düşmeye gör… Birde bakmışsın ki; Seni sarıp sarmalamış ve en büyük tutkun olmuş! ""

2002 Şafak Ayini…

Büyük Usta " Ali Babür ARSANU " Anısına

Kutsal Topraklara Yolculuk...

Yaşadığımız toprakları anlayabilmek adına...

Bir Gelibolu HİKÂYESİ… [ 1. ÖZEL ETABI ]

[ Dengbej ] Murat CEYLAN

Çok Özel Bir Etkinlikle Doğa ve Macera & Outdoorizm özel etkinlikleri serisine devam ediyoruz. Anadolu coğrafyasının en özel bölgelerinden; Gelibolu Yarımadasında yol alacağız. Dünya tarihinin akışını değiştiren bu tarihi yarımadanın, doğal güzelliklerine ve geçmişine doğru keyifli bir yolculuğa çıkıyoruz.

Çanakkale savaşları ve Mitolojisi uzmanı Büyük Usta " Ali Babür ARSANU " Anısına yapacağımız etkinliğimizde, Tutkularının peşinden bu bölgeye gelerek orada vefat etmiş bir İnsanın hiç bitmeyen yolculuğuna, bir günlüğüne eşlik ediyoruz... Mitolojik geçmişiyle ve Savaşlarıyla olduğu kadar doğal güzellikleriyle de dünyayı kendisine hayran bırakan " Gelibolu Yarımadası " etkinliğimizde doğaya ve insana dair duygularda buluşabilmek dileği ile...

ETKİNLİK PROGRAMI:
Cumartesi gecesi hareket noktalarımızda buluşarak yola çıkıyoruz. Sabah 04: 00 de Koru dağı tesisimizde sabah çorbalarımızı içerek; Kabatepe’de bulunan Anzak koyuna hareket ediyoruz. Koyda yapacağımız anlatıların ardından, grubumuza katılan bölge uzmanı hocamızla buluşuyor ve günün kısa bir infosunu alarak gezilerimize başlıyoruz. Sfenks kayası üzerinden yapacağımız detaylı şafak ayini anlatısı ve şehitlikler gezimizin ardından yürüyüşümüze devam ederek kısa sürede " Sestus harabelerine " ulaşıyoruz. Sırasıyla; Limnea harabeleri, Tuz gölü, Küçük kemikli burnu, Suvla koyu, Alepekonnesos harabeleri ve Büyük kemikli burnu gezilerimizi gerçekleştirerek teknemizle dönüşe geçiyoruz… Araçlarımız sabah ayrıldığımız yerde bizleri bekliyor. Kısa sürede araçlarımıza yerleşerek dönüşe geçiyoruz. Yolda ilk ve son molamızı gölbaşı satır köftecisinde vererek erken saatlerde İstanbul'da oluyoruz.

NELER GÖRECEĞİZ… NELER YAPACAĞIZ?
Öncelikle bu güne kadar katıldığınız en kapsamlı Doğa ve Macera etkinliğinde buluşacağız. Fotoğrafçı dostlarımız için eşine zor rastlanır koy - deniz ve teknede gün doğumu gibi kareler saklı. Gezgin ve genel kültür meraklıları dostlarımız içinse yukarıdaki programın yeterli geleceğine inanıyoruz.

Etkinliğimizin detayları hikayenin içerisinde bir yerlerde katılımcılarımızı bekliyor olacak...Anlatması bize.. Oldukları yerden bulup çıkartmasıysa sizlere kalıyor. Bizim Gelibolu'muz unutulamayacak bir destan... Bu destana sizlerinde ekleyeceğiniz birçok başlığın olduğunu biliyoruz...

Bir Gelibolu Hikâyesi ve Yaşanmış Anılar
Mezarlıkta Bir Aleko - 8 günde 350 Kilometreyi nasıl yürüdük - Anzak şafak ayinleri anlatıları - Avustralya genel valisine nasıl kriz geçirttim. ;) - Niçin Kıblem Gelibolu -Gelibolu'daki Hocam Ali Babür ARSANU - Hastane Mezarlığını Nasıl Bulduk -Türk Anzak dostluk yürüyüşü - Gelibolu yarımadasındaki mamut dişi benim evde ne arıyor :) - Aldığım en Anlamlı ödül Eceabat'tan - Hurafeci sahte rehber nasıl tövbeye geldi ;) -Yeraltında siperinde uyuyup kaldırsan gör başına neler gelir - Sübyan taburunu sel alırsa… :( Avustralyalılara Nota verdim almadılar… Altınkum vapuru… Ve daha pek çok yaşanmış yol anısı bir Gelibolu hikâyesinde yol arkadaşlarımızla buluşuyor...

Katılım İçin dogavemacera@gmail.com Adresimize Başvurabilirsiniz.

LÜTFEN DİKKAT!

Bir Gelibolu Hikâyesi...

Yaşadım... Da!

İsimli özel anlatılar serisinden esinlenilerek yazılmış profesyonel alt yapılı, bir etkinlik programıdır.

Programın kopyalanması ve izinsiz olarak kar amaçlı satışa sunulması kesinlikle yasaktır! Aksine davranan grup, kişi ya da kuruluşlar hakkında gerekli yasal işlem hakkımız saklıdır.

...Suvla’nın Perileri...
Doğa ve Macera Haftanın etkinliğinde kuzey egenin doğal ve kültürel zenginliklerine günübirlik bir kaçamakta buluşuyoruz… …Suvla’nın Perileri… İsimli özel etabımızda Saroz körfezinin en güzel koyuna ve bu güzel koyu çevreleyen kayalıklarının muhteşem görselliklerine doğru bir yolculuğa çıkıyoruz…

…Suvla’nın Perileri ve Bir Gelibolu Hikayesi…

00.00 İstanbul hareket.

Yaklaşık 4 Saatlik bir yolculuğun ardından Eceabat ulaşıyoruz. Burada vereceğimiz mola süresince grubumuz için hazırlanmış sabah çaylarımızı içiyoruz. Bu molamızın ardından kısa süren bir araç yolculuğuyla Suvla koyu kayalıklarına ulaşıyoruz. Yeni günü bu güzel koyda karşılarken eşine az rastlanır fotoğraf karelerinin peşine düşmeye hazırız. Koyu çevreleyen kayalıklar doğanın sunduğu en güzel taş işçiliklerinden unutamayacağınız eserler sunuyor objektiflerimize:[ Bknz: Bu koyda çekilecek o kadar çok doğal güzellik var ki; Yanınızda mutlaka yedek kart ve batarya bulundurmalısınız.]

Fotoğrafçı arkadaşlarımızla kayalıklarda gün doğumu çekimlerimizi yaparken sahildeki balıkçı kulübemizde güzel bir kahvaltı hazırlanıyor. Gerçekleştireceğimiz gün doğumu çekimlerinin ardından kahvaltımızı yapıyor ve gün için enerji depoluyoruz. Kahvaltının ardından hemen ilerimizde bulunan tuz gölüne doğru keyifli bir yürüyüşümüz var.

Yürüyüşümüz sırasında koyda balıkçılık yaparak geçinen bölge insanımızla bir araya gelerek fotoğraf çekimlerimize devam ediyoruz. Yürüyüşe katılmayacak arkadaşlarımız bu boş zamanlarını, koyda yüzerek değerlendirebilirler.

Kısa sürede tuz gölüne ulaşarak bu özel coğrafyanın en güzel karelerini almaya devam ediyoruz. Fotoğraf çekimlerimizin ardından Sestus harabelerine doğru kısa bir yürüyüşümüz bulunuyor. Bu antik kenti gezerken kendimizi o kentin yaşayanlarından biri olarak düşünmek, gerçekten keyifli oluyor. [Biz bu duyguyu yaşadık oradan biliyoruz ]
Antik kent gezimizin ardından aracımızla büyük Anafartalar köyüne hareket ediyoruz. Öğle yemeğimizi bu köyde yiyor ve köyde bulunan küçük müzeyi geziyoruz. Bu güzel köyümüzden eviniz için çeşitli köy ürünleri alabilir köyün ekonomisine katkıda bulunabilirsiniz. Köy gezimizin ardından 57. Alay anıtı, Kabatepe müzesi ve Gelibolu savaşı mevzi - siperlerini gezerek Anzak koyu (Anzac Cove) sırtlarına ulaşıyoruz. Sfenks kayası kıyısındaki patika üzerinden koya iniyor ve koy gezimizi gerçekleştiriyoruz. Koyda yapacağımız detaylı şafak ayini anlatısını ardından koyda denizin ve güneşin tadını çıkartmaya başlıyoruz.

Anzak koyu kumsallarında yapacağımız yüzme ve çeşitli aktivitelerin sonrasında günün sonlandırarak 18.00 da dönüşe geçiyoruz. Yolda vereceğimiz kısa molaların ardından erken saatlerde 22.00 da İstanbul’da oluyoruz.

“Peki, Suvla’nın Perilerini nasıl göreceğiz “diyenler için, Biz perileri kayalıklara gizledik… “ Göstermesi bizim, görebilmesi sizin elinizde… “ Diyerek konuyu bağlıyoruz. ;)

Bir Gelibolu Hikâyesi ve Yaşanmış Anılar
Mezarlıkta Bir Aleko - 8 günde 380 Kilometreyi nasıl yürüdük - Anzak şafak ayinleri anlatıları - Avustralya genel valisine nasıl kriz geçirttim. ;) - Niçin Kıblem Gelibolu -Gelibolu'daki Hocam Ali Babür ARSANU - Hastane Mezarlığını Nasıl Bulduk -Türk Anzak dostluk yürüyüşü - Gelibolu yarımadasındaki mamut dişi benim evde ne arıyor :) - Aldığım en Anlamlı ödül Eceabat'tan - Hurafeci sahte rehber nasıl tövbeye geldi ;) -Yeraltında siperinde uyuyup kaldırsan gör başına neler gelir - Sübyan taburunu sel alırsa… :( Avustralyalılara Nota verdim almadılar… Altınkum vapuru… Ve daha pek çok yaşanmış yol anısı bir Gelibolu hikâyesinde yol arkadaşlarımızla buluşuyor...
Murat Ceylan:

Katılım İçin dogavemacera@gmail.com Adresimize Başvurabilirsiniz.

LÜTFEN DİKKAT!

Bir Gelibolu Hikâyesi ve Suvla’nın Perileri

Yaşadım... Da!

İsimli özel anlatılar serisinden esinlenilerek yazılmış profesyonel alt yapılı, bir etkinlik programlarıdır.